Tenczyńska Okovita

Informacje:
Wyróżnienia:
0
7
1
Uczestnictwo:
Warsaw Spirits Competition 2022

W 2019 roku w oparciu o struktury Browaru Tenczynek, Janusz Palikot powołał spółkę Tenczyńska Okovita, której oferta to destylaty z piw, zbóż, ziemniaków, a w przyszłości także owoców. W pierwszym okresie firma korzysta z pomocy Podkarpackiej Destylarni okowity, jednak już niedługo w należącym do Palikota Browarze Tenczynek zostanie zainstalowana linia produkcyjna. Z dużym sukcesem spółka przeprowadziła szereg akcji crowfundingowych, które pozwalają na realizację pomysłów na rozwój oferty kraftowych piw i destylatów.

Tenczyńska Okovita rozwinęła największy w historii polskiego rynku alkoholowego program zakupów whisky. Nie był on wcześniej planowany na etapie crowdfundingu, odniósł jednak ogromny sukces i zapewnił dodatkowe przychody.

Polska od kilku lat jest w trakcie rewolucji na rynku alkoholowym. Zaczęło się od piwa kraftowego, które jako pierwsze zaczęło cieszyć się coraz większą popularnością. Następnie przyszedł czas na alkohole wysokoprocentowe. Doświadczenie i zaangażowanie zespołu Tenczyńska Okovita sprawiło, że rzemieślnicze gorzałki z różnych zbóż i owoców podbiły gusta Polaków. Teraz zapraszamy nowych akcjonariuszy do kolejnego przedsięwzięcia – stworzenia nowej polskiej marki whisky – powiedział Janusz Palikot, prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina SA oraz Tenczyńska Okovita SA.

Spółka – za sprawą działań komunikacyjnych i wprowadzeniem na rynek wysokojakościowych rzemieślniczych wyrobów alkoholowych – notuje rosnącą liczbę zamówień. Maszyny zakupione ze środków pozyskanych z crowdfundingu z 2019 roku oraz z dodatkowej późniejszej emisji prywatnej jeszcze przed startem ich pracy były obłożone w pełni na cztery miesiące do przodu. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie Tenczyńska Okovita postanowiła zwiększyć moce produkcyjne.

Ponadto spółka planuje także produkcję whisky, którą będzie sprzedawana pod własną marką (nie tylko produkując ją dla prywatnych właścicieli beczek) – wymaga to nakładów na rozwój produkcji, zakup kolejnych beczek i zagospodarowanie miejsca na magazynowanie przez minimum trzy lata, a docelowo o wiele dłużej.

Wraz z popularyzacją whisky i jej tokenizacji pojawiła się szansa wprowadzenia projektu na rynek azjatycki, który wykazuje bardzo duże zapotrzebowanie na projekty inwestycyjne w alkohol starzony. Spółka planuje wejść na rynki Azji, które są jednym z najciekawszych rynków sprzedaży dla tego typu produktów. Whisky z Tenczynka – która powstanie w beczkach z profilem japońskim, a także polskim – będzie niebawem oferowana poza granicami Polski.

Spółka uruchomiła program Beczki Palikota, w którym inwestorzy mogą rezerwować beczki pełne rzemieślniczej okowity oraz destylatu, który po trzech latach staje się whisky. Ceny beczek zaczynają się już od 6000 zł. W ciągu roku zarezerwowano ich już ponad 1350.

Zanim jeszcze whisky z Tenczynka będzie gotowa spółka wprowadziła na rynek – w ramach programu Palikot Selekcja – szkocką whisky słodową mieszaną (blended malt whisky), wybraną jako wzorzec, na którym oprze się smak Whisky Palikota. Pojawiła się też niemiecka singla malt, butelkowana jako Palikot Der Whisky. W 2022 roku w ofercie pojawiła się też pierwsza własna whisky smakowa – Popcorn.

Tenczyńska Okovita to prawdopodobnie pierwsza na świecie spółka, która tokenizuje whisky. Projekt wystartował 10 grudnia 2020 roku i do tej pory zakupy whisky w formie tokenów zrealizowało ponad 1100 osób, na kwotę niemal 1,5 mln złotych.

Scroll to Top

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.

WSC 2025

Zgłoś swoje uczestnictwo​

Rejestracja na WSC 2025 już otwarta!​

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?