Polmos Bielsko-Biała

Informacje:
Wyróżnienia:
1
30
2
Uczestnictwo:
Warsaw Spirits Competition 2022

Korzenie Zakładu Polmos Bielsko-Biała S.A. sięgają XIX wieku – tradycja firmy wywodzi się z jednej strony z założonej przez Jakoba Grossa w 1849 roku w Lipniku fabryki spirytusu, z drugiej zaś – fabryki Jerzy Jenker & Co, która przejęła receptury po założonej w 1827 roku fabryce należącej do rodziny Thomke. Zaraz po wojnie w 1946 roku obie firmy zostały znacjonalizowane, a po połączeniu stworzyły Wytwórnię Wódek Gatunkowych Państwowego Monopolu Spirytusowego w Bielsku z Oddziałem w Białej. Od 1998 roku firma działała jako skomercjalizowana jednoosobowa Spółka Skarbu Państwa Polmos S.A. Wraz z pojawieniem się nowego inwestora, w październiku 2014, Śląska Wytwórnia Wódek Gatunkowych zmieniła nazwę na Polmos Bielsko-Biała S.A.
Niemal dwieście lat doświadczenia zakładu określa kompetencje Polmosu w produkcji alkoholi wysokoprocentowych jakości premium i ultra premium. Tradycyjne receptury, na których bazuje, proces produkcji, powtarzalność smaku i jakość produktów, a także nowoczesny marketing, zaowocowały rzeszą lojalnych klientów, do których wciąż dołączają nowi konsumenci. Polmos działa dynamicznie i skutecznie na bardzo konkurencyjnym rynku, z sukcesami rywalizując z markami będącymi w rękach międzynarodowych korporacji.
Główną rolę w portfolio firmy odgrywa marka Biały Bocian, która z sukcesem podbiła nie tylko rynek wódek czystych, ale również alkoholi smakowych i likierów mlecznych. W 2020 roku Biały Bocian był najszybciej rosnącą marką alkoholową w Polsce, bez względu na segment cenowy i kategorię alkoholową, a nie jest to przecież produkt tani. Stale powiększająca się rodzina Białego Bociana znajduje uznanie konsumentów, dla których istotne są autentyczność i wiarygodność marki.
Inspiracją dla niezwykłej butelki Białego Bociana było wzornictwo międzywojenne Polskiego Monopolu Spirytusowego, jednak ostateczny kształt butelki bliższy jest butelce od spirytusu firmy Chełmska Gorzelnia, Rektyfikacja i Fabryka Wódek i Likierów, założonej w 1910 roku przez Adolfa Daumana.
Polmos Bielsko-Biała z uwagą śledzi zmieniające się – niekiedy dynamicznie – trendy rynkowe, z sukcesami rozszerzając portfolio marki Biały Bocian na nowe kategorie, chętnie odkrywane przez konsumentów. W 2021 roku na półki sklepowe trafił bardzo dobrze oceniany przez degustatorów alkoholowych Gin Biały Bocian 1827 – zawsze w tej samej, jedynej w swoim rodzaju butelce.
W 2022 roku Polmos wprowadził nowe, ulepszone receptury dla odmian smakowych Białego Bociana. Tego samego roku zadebiutował także w kategorii gotowych drinków do spożycia (ready-to-drink) pod marką Biały Bocian KLE KLE. Na rynek trafiły cztery smaki Biały Bocian KLE KLE: Lemon Crush, Cranberry, Gin & Tonic i Pina Colada – każdy o mocy 10%.
W sierpniu, w sprzedaży pojawił się nowy produkt z Polmosu Bielsko-Biała – likier ziołowy Globetrotter o mocy 35%. Prace nad ostatecznym składem likieru trwały wiele miesięcy, a finalna receptura bazuje na doświadczeniach pokoleń mistrzów destylacji Polmosu. Globetrotter powstaje na bazie wody z ujęć Beskidu Śląskiego i nalewu korzenno – ziołowego przygotowanego z najlepszych spirytusów i wybranych ziół i korzeni. Nalew przygotowany dla Globetrottera zawiera m.in.: suszone skórki cytryny, korzeń goryczki, korzeń arcydzięgla, goździki, anyż, kolendrę, cynamon, majeranek, rumianek oraz imbir. Aby finalny produkt osiągnął swój oryginalny smak i aromat, nobliwy trunek leżakuje minimum dwa tygodnie przed rozlaniem do butelek.
Ogiński Vodka, to kolejna marka w portfolio Polmosu, która na stałe zagościła w czołówce wódek premium, a dzięki wersji kolorystycznej wedding edition stała się nieodłącznym elementem wielu polskich wesel.
Polmos ma w swoim portfolio również wyjątkową markę z segmentu ultra premium. Carpatia Vintage to wódka luksusowa, tworzona zgodnie z ponad pięćsetletnią tradycją – powstaje ze starannie selekcjonowanych ziaren żyta poddanych procesowi destylacji, a uzyskany destylat dojrzewa potem, leżakując kilkanaście lat w dębowych beczkach. Finalny trunek wyróżnia się nie tylko głębokim, niepowtarzalnym smakiem, ale także przepięknym, bursztynowozłotym kolorem, a wszystkie roczniki Carpatii Vintage – 1996, 1997, 1998 i 1999 – dostępne są w limitowanych ilościach.
Polmos szczególną uwagę poświęca opakowaniom produktów, które tworzy z pasją, i które wyraźnie odróżniają go od innych producentów. Świadczą o tym zarówno wspomniane już wcześniej, zaprojektowane z wyjątkową starannością butelki Białego Bociana, Żurku Żytniego, jak i sama Carpatia.
Twórcą koncepcji oraz opakowań najbardziej znanych marek w portfolio Polmosu jest Krzysztof Tryliński – kreator takich marek alkoholowych, jak: Belvedere, Chopin, Królewska, Sobieski, Krupnik Vodka czy Fruits & Wine.

Scroll to Top

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.

WSC 2025

Zgłoś swoje uczestnictwo​

Rejestracja na WSC 2025 już otwarta!​

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?