North Coast została założona w 1992 roku jako spółka z o.o., a w 2005 roku przekształciła się w Spółkę Akcyjną. Od początku działalności North Coast S.A. specjalizuje się w dystrybucji wysokogatunkowych produktów spożywczych pochodzących głównie z Włoch, ale również z: Francji, Hiszpanii, Grecji, Anglii. Firma z szeroką ofertą dociera do wszystkich sieci handlowych w Polsce oraz w krajach Europy Centralnej.
Aktualnie firma importuje produkty wytwarzane przez 70 czołowych producentów markowych wyrobów, a w przypadku większości z nich ma prawo do ich wyłącznej dystrybucji na rynku polskim.
W portfelu produktów North Coast można znaleźć m.in.:
• produkty suche (np. oliwa z oliwek, makaron, ryż, kawa),
• produkty świeże (np. sery, nadziewany makaron czy desery),
• produkty mrożone (np. różnego rodzaju makarony, przepyszne włoskie desery),
• napoje (wino, woda),
• mocne alkohole.
Odbiorcami są sklepy wielkopowierzchniowe tzw. nowoczesna dystrybucja – największe sieci w Polsce oraz sieci w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, a także: sieci sklepów delikatesowych oraz ponad 1800 klientów rynku HoReCa – zorganizowane sieci oraz klienci niezależni.
Osobny koncept to Italian Bar, czyli kompleksowy projekt stworzony przez zespół profesjonalistów w zakresie włoskich trunków. Celem Italian Bar jest dbałość o to, by klienci odnaleźli w kartach włoskich restauracji oraz na półkach specjalistycznych sklepów szeroką ofertę włoskich alkoholi, począwszy od popularnego aperitivo, poprzez digestivo, wermuty, giny, likiery i soft drinki. W ofercie są m.in. tak znane włoskie marki jak: Lucano, Pallini – limoncello numer jeden na świecie, Negroni, grappy z destylarni Marzadro i Nardini, włoskie giny od Silvio Carta wielokrotnie nagradzane na prestiżowych konkursach, aperitivo premium od Sprissetto, włoskie piwo kraftowe od Baladin i wiele więcej.
Pełna oferta dostępna na stronie www.italianbar.pl