1979 Distillery to spółka powołana przez piątkę przyjaciół w 2022 roku celem produkcji kraftowych ginów. Marka Saturday Gin zadebiutowała na polskim rynku na początku 2023 roku, autorem receptury jest Michał Nowak. Już kilka dni po debiucie zebrał pozytywne recenzję ekspertów i szturmem wdarła się na półki koktajl barów.
Saturday to marka mająca głęboko w swoim DNA optymizm, spontaniczność i niezależność. Elementem charakterystycznym komunikacji marki – zarówno na poziomie wizualnym jak i wordingu – jest brak dystansu, właściwego wielu markom z kategorii alkoholi wysokoprocentowych.
Prosta, zaskakująca nazwa, serce na nogach w logo i radosny, intensywny żółty kolor, to elementy mające kojarzyć się z najpiękniejszą letnią sobotą. Wybór żółci jako wiodącego koloru marki pozytywnie wpływa nie tylko na doznania estetyczne ale też odbiór samego ginu, który charakteryzuje się mocną nutą cytrusów.
Podstawą ginu jest dziewięć składników: jałowiec z Macedonii, cynamon cejloński, skórka z limonki i z cytryny, dynia, czarna porzeczka, pieprz brazylijski, kardamon, i liście kolendry. Saturday Gin jest produkowany metodą London Dry Gin. Wszystkie składniki są macerowane by uzyskać słodki i owocowy charakter.
Saturday jest dzieckiem 1979 Distillery – małego podmiotu założonego przez pięciu przyjaciół. Jako mały gracz stanęli przed wyzwaniem stworzenia opakowania, które nie będzie drogie, a jednocześnie pozwoli produktowi wyróżnić się na półce. Tak powstał lekki i nowoczesny design, stojący w opozycji do ornamentalnych i bogatych w uszlachetnienia butelek konkurencji. Butelka jest ciężka, stworzona z 99% recyklingowanego szkła o lekko zielonym kolorze. Cały branding podbija ręcznie malowany korek oraz krawatka z ręcznie pisaną numeracją limitowanych butelek.